Primal

0
Postet 9. december 2011 af i

Info

 
 
 
 

Umiddelbart er dette vel nok en lille rip-off af Mario Bava’s gyser DEMONS fra 1985. Tandsættene må ihvertfald være lånt fra den film. Når det er sagt, så lad mig være fair og bedømme filmen ud fra lidt andre kriterier. Australien 12000 år tilbage – en hulemand har netop afsluttet et hulemaleri, hvorefter han dræbes […]

Rating

Bedømmelse
 
 
 
 
 

/ 5

af Kristian Mølgaard
Hele artiklen

Umiddelbart er dette vel nok en lille rip-off af Mario Bava’s gyser DEMONS fra 1985. Tandsættene må ihvertfald være lånt fra den film. Når det er sagt, så lad mig være fair og bedømme filmen ud fra lidt andre kriterier.

Australien 12000 år tilbage – en hulemand har netop afsluttet et hulemaleri, hvorefter han dræbes af en ikke-synlig person. Nutiden: 6 unge er taget ud i vildmarken for at se på et hulemaleri af den sjældne slags i forbindelse med en opgave i uddannelsen. Der er lagt op til telttur, bål, sang om aftenen og nøgenbadning i den nærliggende sø. Altså et typisk setup til noget gys med unge der løber skrigende omkring i mørket og hvor alt ser håbløst ud. Den smukkeste af de tre piger, Mel, tager en dukkert i søen, kommer op og gennemgår i løbet af natten forvandlingen fra smuk og fræk blondine, til knap så smuk blondine, hvor tænderne er udskiftet med sylespidse dæmontænder.

I nærheden er der en hule, som virker meget dragende på hende og som spiller en rolle i dette skrigeri og blodbad.

Indrømmet, starten indikerer faktisk kvalitet: farverne er flotte, kontrasterne gode, indledningen tyder på en dyrere film end det coveret indbyder til at tro. Og den stil holder sådan set gennem filmen. Desværre er det hele set så mange gange før og havde der så blot været lagt ekstra lydeffekter på Mel’s grynten og brølen, havde det måske virket lidt bedre.

Man trættes dog bare lidt af at se dem fare rundt i mørket og savner at der er kræset lidt mere for detaljerne i make-up’en, som ellers er ganske god – bortset fra nogle mangler. Og historien, ja; den er for brugt.


Om skribenten

Kristian Mølgaard

Ansvarshavende redaktør og stifter.

Ingen kommentarer



Skriv den første kommentar!


Skriv et svar


(krævet)